Durere neuropată

Durerea neuropată este cauzată de o afectare a sistemului nervos central sau periferic care se traduce clinic prin discomfort situat în aria afectată și în cea din jur.

Durerea neuropată este cauzată de o afectare a sistemului nervos central sau periferic care se traduce clinic prin disconfort situat în aria afectată și în cea din jur. Există multiple patologii care pot da durere neuropată, iar acestă afecțiune este des întâlnită în rândul populației. Este de obicei acompaniată de tulburări senzoriale în aria nervului afectat și de multe ori este refractară la tratament.

Cum se manifesta?

Cel mai important simptom este durerea, acest lucru determinând pacientul să meargă la doctor.

Ea este resimțită de pacient ca o arsură, înjunghiere, durere fulgerătoare situată într-un singur loc sau iradiată într-un întreg teritoriu, dar uneori poate să fie resimțită și ca o amorțeală sau înțepătură.

Este slab localizată, de cele mai multe ori fiind descrisă ca fiind difuză, dar aria afectată respectă de cele mai multe ori distribuția anatomică a nervilor. Pacienții mai descriu și alte simptome asociate cum ar fi: tulburări de somn, apetit diminuat, limitarea activitățiilor de zi cu zi, izolare, mergând până la tulburări depresive daca această afecțiune devine cronică.

Care sunt principalele cauze?

Cauzele sunt multiple si pot aparea prin modificari la nivelul structurilor de la mai multe nivele, așadar o patologie situată la un nivel poate să dea simptome în alte teritorii. Cele mai frecvente cauze sunt alcoolismul, diabetul, diferite infecții , polineuropatii senzitivo-motorii nespecifice, amputarea de membre (durerea de tip fantomă), durerea talamică în accidentele vasculare cerebrale cu afectare și a talamusului, etc.

Ce trebuie făcut?

Pacientul trebuie să se adreseze medicului în momentul în care durerea neuropată crește în intensitate sau își modifică caracteristicile, dacă aria dureroasă se mărește sau prezintă modificări de formă, dacă apar simptome suplimentare precum schimbarea culorii segmentului afectat sau în cazul în care creste/ scade sensibilitatea. Frisonul, febra sau alte simptome ce alterează starea generală, sunt și ele un indicator al necesității unui consult medical.

TMS ÎN DUREREA NEUROPATĂ

Atunci când medicația specifică nu rezolvă problemele, poate interveni stimularea magnetică transcraniană TMS. Ea se bazează pe stimularea la nivelul ariei corticale motorii responsabile segmentului/ zonei afectate.

Deși mecanismul de acțiune nu este clar, datorită rezultatelor excelente TMS pe durerea neuropată, a fost omologat de FDA, organizația americană ce reglementeaza piața medicamentelor și a terapiilor susținute științific în Statele Unite ale Americii.

Ceea ce este mai important este că efectul se vede adesea de la prima ședință, dar trebuie consolidat în timp (serii de ședințe periodice). Programul conține 10 ședințe - fiecare ședință durează doar 6 minute - ce se pot efectua și în cadrul unei internări de 12 zile în spitalul Oxxygene, în cadrul căreia pacientul beneficiază și de fiziokinetoterapie, dar și alte terapii de  recuperare (vezi rubrica Spital a site-ului).

Află mai multe despre TMS

Programează-te pentru o consultație și lasă-ne să te ajutăm!